torsdag 22. mars 2012

2 NØTTER TIL MUSEMOR

En litt trist historie :
Under en ryddeaksjon i klesboden måtte min gode, gamle skogsjakke kastes.
Jeg sjekker lommene først, og DER, blant muselort og rester av et musebol ligger disse nøttene, som ble glemt i lomma mi etter en tur i nøtteskogen !  TENK...musemor har gnagd seg inn til maten med de bittesmå tennene sine!! Lurer virkelig på hvor lang tid det har tatt?!?  OG...om det ble hennes siste måltid !?    
For plutselig husket jeg den dagen jeg inntok min frokost i fred og fordragelighet , og skvatt til av en liten skygge som pilte over kjøkkengolvet og inn under vasken!
Iiiiiik...og ÆSJ!!! Ei MUS!!!!! 
Far i huset måtte fram med musefelle og ostebit. Neste dag fikk vi se at den virket etter hensikten ; en forhåpentligvis rask og smertefri død for musemor...som ble snytt for ostebiten :-(
Men jeg liker å tenke på at et godt måltid med nøtter fikk hun i hvertfall :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar